تیهوشا

  • ۰
  • ۰

"مشاوره مدیریت" مفهومی است که از دهه 1990 آغاز شد ، زمانی که دانشگاهیان (در درجه اول نوناکا ، تاکوچی و داونپورت) ایده این رشته جدید را توسعه دادند. یکی از اهداف کلیدی مشاوره مدیریت ، استفاده از شیوه ها و فن آوری های شرکت برای استفاده از دانش شرکت ها است.

سیستم های سنتی مشاور مدیریت بر توانایی جذب دانش در سیستم های متمرکز و در دسترس قرار دادن آن در تاریخ بعدی متمرکز شده اند. با این حال ، این گام اول موفقیت کمی داشت ، به طوری که در آغاز هزاره جدید مشاوره مدیریت برای مردگان به نظر می رسید.

اما ظهور Enterprise 2.0 (2006) به لطف تغییر تمرکز از خود "دانش" به افرادی که آن را در اختیار دارند ، به اشتراک می گذارند و از آن استفاده می کنند ، زندگی جدیدی به شرکت مشاوره مدیریت بخشیده است. از برخی جهات ، شیوه ها و فن آوری های جدید معرفی شده توسط همکاری اجتماعی شرکت ، چشم انداز چگونگی استفاده از دانش کارکنان را از طریق مدل جدید ایجاد ، اشتراک و استفاده از دانش ، تحریف کرده است. این اثر "شبکه" به ما امکان داده است تا افراد را با هدف اشتراک دانش متصل کنیم ، و این دانش را به راحتی در دسترس قرار دهیم.

بنابراین ، دوره جدیدی برای شرکت مشاور مدیریت از طریق جنبش های "اشتراک دانش" و "همکاری" آغاز شد.

همانطور که امانوئل کوینترلی در پست خود اشاره کرد:"با مشارکت در یک اکوسیستم مشترک دانش ، در یک حرکت سازمانها برای اولین بار قادر به افزایش نه تنها مهارتهای یادگیری ، بلکه کارآیی ، نوآوری و چابکی آنها هستند."

اما بگذارید به اصل مطلب بپردازیم. دلایل ضروری بودن مشاوره مدیریت چیست؟

در زیر 5 مهمترین دلیل معتقدم که شرکت مشاوره مدیریت در یک سازمان مورد نیاز است را لیست می کنم:

سرعت دسترسی به اطلاعات و دانش را افزایش دهید

در نقل قول معروف خود ، لو پلات ، مدیرعامل سابق هیولت-پاکارد ، یک بار گفت: "اگر HP می دانست HP چه می داند ، ما سه برابر مثمر ثمر خواهیم بود."

به عبارت دیگر ، مشاور مدیریت یافتن اطلاعات یا افرادی را که اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار دارند آسان می کند. این کارایی و بهره وری را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد بهتر کار کنید ، تمایل به "اختراع مجدد چرخ" را کاهش می دهد.

فرآیندهای تصمیم گیری را بهبود ببخشید

کارکنان می توانند با دستیابی به دانش کل سازمان در صورت نیاز ، کیفیت و سرعت تصمیم گیری را بهبود بخشند. هنگام تصمیم گیری ، ابزارهای همکاری سازمانی دسترسی به نظرات و تجربیات افراد مختلف را تسهیل می کنند ، که ممکن است دیدگاه های اضافی به انتخاب های انجام شده کمک کند.

ترویج نوآوری و تغییرات فرهنگی

اشتراک ایده ها ، همکاری و دسترسی به آخرین اطلاعات را فعال و تشویق کنید . شرکت مشاوره مدیریت افراد را قادر می سازد تا نوآوری و تغییرات فرهنگی مورد نیاز برای تکامل سازمان و تأمین نیازهای متغیر تجاری را تحریک کنند.

بهره وری واحدهای عملیاتی سازمان و فرایندهای تجاری را بهبود ببخشید

با دسترسی سریعتر به اطلاعات و منابع در سراسر سازمان ، کارکنان دانش می توانند به سرعت عمل کنند. مطالعه ای که توسط مک کینزی و شرکت در نوامبر 2011 انجام شد ، در آن بیش از 4200 مدیر در سراسر جهان مصاحبه کردند ، نشان داد که استفاده از فن آوری های همکاری اجتماعی باعث بهبود فرایندهای تجاری و عملکرد سازمان به طور کلی شده است.

مشاوره مدیریت رضایت مشتری را افزایش دهید

اشتراک دانش و همکاری متقابل به افزایش ارزش پیشنهادی به مشتریان کمک می کند. این سازمان قادر است سریعتر پاسخ دهد یا مدت زمان لازم برای بهبود محصول یا خدمات را کوتاه کند.

طبق مطالعه Gartner (2014 ، مشاوره مدیریت خدمات مشتری CRM را پشت سر دیوار payt قرار می دهد) ، بهبود دسترسی کارمند یا مشتری به دانش متنی ، 20 تا 80 درصد از زمان ارائه دهنده برای پاسخ دادن را کاهش می دهد ، افزایش رضایت مشتری. همچنین ، هنگام استفاده از فعالیت های مشاور مدیریت مناسب ، یک سازمان می تواند هزینه پشتیبانی مشتری را 25 درصد یا بیشتر کاهش دهد.

البته ، در این زمینه ، فناوری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند: نباید آن را به سادگی به عنوان یک ابزار توانمند درک کرد ، بلکه به عنوان محرکی برای اقدامات جدید مشترک و به اشتراک گذاری دانش درک می شود. راه حل های ارتباطی و همکاری مدرن کسب و کار گاهی شامل آخرین ویژگی های مرسوم ، معمولاً دنباله روندی که از دنیای مصرف کننده ارائه می شود محدود هستند.

در حقیقت ، پس از روند شبکه های اجتماعی سازمانی ، در حال حاضر ما شاهد ظهور "چت شرکتی" هستیم ، به دنبال موفقیت برنامه های مصرفی مانند WeChat و WhatsApp. سازمانهایی که در حال استفاده از ابزارهای ارتباطی و همکاری جدید هستند ، همچنین باید استراتژی محصول خود را با توجه به شرکت مشاور مدیریت تعریف کنند. از آنجا که گفتگوهای امروز دانش شرکت فردا است ، اگر ابزاری نتواند به محض وقوع این ارتباطات را ضبط و بایگانی کند ، دانش شرکتی برای همیشه از دست می رود.

  • ۰۰/۰۴/۰۷
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی