دست کم گرفتن اهمیت توجه به کارمندان هنگام توسعه استراتژی برند سخت است، اما بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند. بخشی از این امر به این دلیل است که پروژه های استراتژی برند اغلب توسط بخش بازاریابی تامین می شود و بسته به قدرت روابط CMO با CHRO، می تواند نبردی برای عبور از این سیلوها و گرد هم آوردن کل تیم رهبری در مورد تأثیر استراتژی برند باشد. و مراحل اجرایی که برای موفقیت آن لازم است.
با این حال، آنچه مفید است، مطالعات بیشماری است که اهمیت استراتژی برند - بهویژه پاسخ به این سوال "چرا ما وجود داریم" - را با بهبود عملکرد، رضایت و حفظ کارکنان مرتبط کرده است.
در یک مطالعه pwc، با عنوان «هدف به کار»، در میان 1500+ کارمند و 500 رهبر کسب و کار در بیش از 39 صنعت، 83 درصد از کارمندان گفتند که داشتن حس هدف به آنها در کار روزانه معنی می دهد.
در یک مطالعه تحت حمایت HBR EY، "مورد کسب و کار برای هدف"، 89٪ از مدیران مورد بررسی گفتند که سازمان هایی با هدف مشترک رضایت کارکنان بیشتری خواهند داشت.
تحقیقات دکتر والری گود از دانشگاه ایالتی میشیگان، "انگیزه دادن به فروشندگان به سمت بهره وری بیشتر" (که جایزه تحقیقاتی تیلور 2019 را برای او به ارمغان آورد) نشان داد که حتی فروشندگان (که به طور مشهور با انگیزه پول در ارتباط هستند!) با احساس هدفی فراتر از پولی که بیشتر به آنها پرداخت می شود. در طول زمان تلاش می کنند و نسبت به فروشندگانی که صرفاً روی اهداف و سهمیه های داخلی متمرکز شده اند سازگارتر هستند.
در مطالعه گرگ مککئون از تجربیات بیش از 500 نفر در 1000 تیم، که در کتاب او با نام «ذاتگرایی، تعقیب منضبط کمتر» به آن اشاره شده است، «واقعیتی ثابت» یافت:
هنگامی که عدم وضوح جدی در مورد اینکه تیم چه چیزی را مطرح می کند و اهداف و نقش آنها چیست، مردم دچار سردرگمی، استرس و ناامیدی می شوند. از طرف دیگر وقتی وضوح بالایی وجود داشته باشد، مردم شکوفا می شوند. واقعیت این است که انگیزه و همکاری زمانی بدتر می شود که هدفی نداشته باشد.»
دلایل نیاز به استراتژی برندسازی
راهحل او برای کسبوکارها این است که آنها «یک هدف اساسی معنادار و به یاد ماندنی» را اتخاذ کنند - راه دیگری برای گفتن اینکه باید یک چرایی واضح و عملی برای کسبوکار خود شناسایی کنید. استراتژی برند 101.
در نهایت، زمانی که استراتژی برند بسیار ارزشمند است، زمانی است که تعهد بلندمدت به تصمیم گیری بر اساس چهار سوالی که کسب و کار در تعریف استراتژی خود به آنها پاسخ داده است وجود دارد، زیرا این می تواند به هدایت رشد آینده کمک کند.
همانطور که دنیس لی یون آن را در "برندهای بزرگ چه می کنند" می گوید،
«آنچه یک برند واقعاً عالی را از برندی که صرفاً خوب است جدا میکند این است که آیا شرکت قادر به پیادهسازی کامل برند خود بهعنوان تجارت است یا خیر.»
در یک مطالعه HBR در سال 2015، 84 درصد از مدیران موافق بودند که تلاشهای تغییر کسبوکار آنها در صورت ادغام با هدف، موفقیت بیشتری خواهد داشت، و 84 درصد موافق بودند که سازمانی که هدف مشترکی دارد در تلاشهای تحول موفقتر خواهد بود.
مطالعه دیگری که در HBR برجسته شده است، "هدف را در هسته استراتژی خود قرار دهید"، این است که چگونه شرکت های موفق کسب و کار خود را بازتعریف می کنند. پنج سال گذشته)، مشخص کرد که این شرکتها هدف خود را از حاشیه استراتژی خود به هسته اصلی آن منتقل کردهاند و از آن برای ایجاد رشد سودآور پایدار، مرتبط ماندن در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و تعمیق روابط با سهامداران خود استفاده کردهاند.
«تفاوت اصلی بین شرکتهای با رشد پایین و شرکتهای با رشد بالا چیست؟ اولی ها بیشتر وقت خود را صرف مبارزه برای سهم بازار در یک زمین بازی می کنند که طبیعتاً پتانسیل رشد آنها را محدود می کند. و از آنجایی که بیشتر نبردهای تهاجمی در صنایعی اتفاق میافتد که در حال کند شدن هستند، افزایش سهم بازار با هزینه بالایی همراه است و اغلب با کالایی شدن پیشنهادها، سود و مزیت رقابتی را از بین میبرد.
تاثیر استراتژی برند بر روی کسب و کار
در مقابل، شرکتهای با رشد بالا، خود را محدود به میدان بازی فعلی خود نمیدانند. در عوض، آنها به کل اکوسیستم ها فکر می کنند، جایی که علایق و روابط مرتبط بین سهامداران متعدد فرصت های بیشتری را ایجاد می کند. اما این شرکت ها به طور تصادفی به اکوسیستم ها نزدیک نمی شوند. آنها اجازه می دهند هدف راهنمای آنها باشد.»
آنها این مقاله را به پایان میرسانند و از رهبران میخواهند که مدام ارزیابی کنند که چگونه هدف میتواند استراتژی را هدایت کند، زیرا «مزایایی که میتواند به ارمغان بیاورد بسیار زیاد است».
بنابراین میتوانید ببینید که چرا استراتژی برند، مهارت شماره یک است که مدیران ارشد مدیریت در حال حاضر به دنبال آن هستند!
تاثیری که استراتژی برند می تواند بر یک کسب و کار داشته باشد، اهرم های متعددی از رشد کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین فقط مطمئن شوید که وقت خود را صرف ایجاد یک استراتژی برند به روشی مناسب در سطح جهانی می کنید. یک بار آن را انجام دهید، آن را به درستی انجام دهید و تأثیر تجاری مورد نظر خود را دریافت کنید.
به اهمیت آن متقاعد شده اید اما نمی دانید چگونه آن را انجام دهید؟ برای شروع، مینی دوره رایگان، استراتژی برند در 7 مرحله ساده را انتخاب کنید!
- ۰۰/۱۲/۱۴