تیهوشا

  • ۰
  • ۰

ممکن است یک پارادوکس به نظر برسد، اما شرکت‌ها اغلب توسط رشد خودشان شکست می‌خورند. رونق می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند - ممکن است همزمان تعهدات متعددی را بر عهده بگیرید، قراردادهای پرسود را در زمان بی سابقه امضا کنید و شاهد افزایش سفارشات باشید. اما همه اینها نیاز به جریان نقدی بیشتر، برنامه ریزی رشد و تامین مالی مناسب دارد. اگر شرکت شما خیلی سریع در حال رشد است، ممکن است پول نقد کافی برای پرداختن به تعهدات مالی روزانه خود از جمله صورتحساب ها، حقوق و دستمزد و منابع نداشته باشید.

مدیریت رشد سریع کسب و کار سریع همیشه آسان نیست - اما یک رویکرد پیشگیرانه و گام به گام می تواند به مدیریت پذیرتر شدن آن کمک کند. ضروری است که، حتی در دوره رونق، کنترل اوضاع را حفظ کنید.

1. اهداف رشد خود را مشخص کنید

در مورد رشد خود استراتژیک باشید. این تمرین خوبی است که ابتدا از خود چند سؤال اساسی بپرسید تا اهداف کلیدی خود را مشخص کنید.

  • آیا سرمایه لازم برای تامین مالی رشد خود را دارم؟
  • آیا من مشکل جریان نقدی دارم یا به خوبی مدیریت می کنم؟ به عنوان مثال، آیا من دارایی دارم که در صورت نیاز بتوانم آن را به پول نقد تبدیل کنم؟
  • آیا من خیلی سریع در حال گسترش هستم؟
  • آیا من به این دلیل رشد می کنم که می خواهم سودآورتر باشم یا این رشد به خاطر رشد است؟
  • آیا من خیلی سریع استخدام می کنم؟
  • آیا من مطالبات خود را به اندازه کافی سریع وصول می کنم؟
  • آیا موجودی من با رشد من مطابقت دارد؟
  • آیا خط تولید من کارآمد است؟
  • آیا تیم مدیریت من شایستگی های مناسبی برای مدیریت رشد شرکت من دارد؟

2. تشخیص رشد شرکت خود را انجام دهید

اساساً این بدان معنی است که چگونه شرکت خود را مدیریت می کنید و چگونه می توانید کنترل بیشتری بر جنبه های تجارت خود که بر جریان نقدی شما تأثیر می گذارد به دست آورید. به طور کلی، یک تشخیص جامع رشد شامل تجزیه و تحلیل فروش، سربار، مطالبات، موجودی و دارایی های شما است. سعی کنید و ارزیابی کنید که آیا موجودی و دارایی‌های سرمایه‌ای شما بیش از حد جریان نقدی شما را جذب می‌کند یا خیر، در صورت جذب، اقدامات لازم را برای کنترل دقیق آنها انجام دهید. این به شما کمک می کند تا الزامات تامین مالی مجدد خود را تعریف کنید و به شما کمک می کند از مشکلات نقدینگی آینده جلوگیری کنید.

3. اطمینان حاصل کنید که رشد شما پایدار است.

مطمئن باشید که شرکت شما در حال رشد فصلی یا یکباره نیست.

4. یک استراتژی رشد تهیه کنید

یک استراتژی رشد تهیه کنید که به شما امکان می دهد خطرات و فرصت های شرکت خود را درک کنید. استراتژی شما نتیجه نگاه دقیق به منابع داخلی، بازار، اقتصاد، رقبا، کانال های بازاریابی و توزیع و جمعیت است.

5. نیازهای نقدی خود را پیش بینی کنید

با انجام تجزیه و تحلیل ورودی و خروجی نقدینگی، نیازهای نقدی خود را پیش بینی کنید. این به شما امکان می دهد تا نیازهای نقدی آینده را تعیین کنید. با دانستن این موضوع، می توانید به وضعیت مالی فعلی خود نگاه کنید و ارزیابی کنید که آیا می توانید بهبودهایی ایجاد کنید یا خیر. ممکن است بتوانید منابع مالی اضافی برای سرمایه در گردش دریافت کنید، بدهی خود را بازسازی کنید یا دارایی های استفاده نشده را به پول نقد تبدیل کنید.

6. مطالبات و مطالبات پرداختنی را تجزیه و تحلیل کنید

مطالبات و مطالبات پرداختنی را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چگونه می توانید مشکلات نقدینگی خود را بهبود بخشید. برای بهبود نحوه مدیریت مطالبات خود، مطمئن شوید که:

  • بررسی اعتبار مشتریان را انجام دهید
  • شرایط پرداخت روشن داشته باشید
  • از روش های صحیح جمع آوری استفاده کنید
  • مشکلات را به سرعت حل کنید
  • نظارت بر زمان جمع آوری و استفاده از ابزار مناسب برای حساب های عقب افتاده قابل ملاحظه، مانند مسدود کردن حساب ها

اگر سیاست اعتباری شما بر جریان نقدی شما تأثیر می گذارد، آیا راهی برای کاهش زمان وصول شما وجود دارد؟

همین منطق را در بررسی وجوه پرداختنی خود اعمال کنید: فروش تا زمانی که پول در بانک شما نباشد، فروش نیست. از خودت بپرس:

  • چقدر اعتبار تجاری از تامین کنندگان خود دریافت می کنید؟ چقدر سود پرداخت می کنید؟
  • آیا برای پرداخت به تامین کنندگان خود تا سررسید صبر می کنید یا پیش پرداخت می کنید؟
  • آیا می توانید اعتبار تجاری خود را تمدید کنید؟
  • آیا از روش "در زمان" استفاده می کنید، یعنی با هماهنگی دقیق سفارشات مجدد و تحویل، موجودی خود را کاهش می دهید؟

7. کنترل هزینه ها

کنترل هزینه ها از طریق برنامه ریزی دقیق می توانید استفاده از یک سیستم ساده سازی دقیق را در نظر بگیرید که به هزینه های سربار مانند: اجاره، تجهیزات، منابع انسانی، لوازم اداری و غیره می پردازد. مطمئن شوید که اهداف مشخصی را برای کاهش هزینه ها تعیین کرده اید، برای کمک به کاهش هزینه ها، شخصی پاسخگو و ایمن را به کارمندان اختصاص دهید. . به ویژه در مورد حفظ کنترل هزینه ها در طول جهش های رشد که کسب و کارها اغلب در هزینه های خود زیاده روی می کنند، مراقب باشید.

8. کنترل بدهی

بدهی را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که وام دهندگان شما همچنان شما را به عنوان یک مشتری بادوام در نظر می گیرند و منابع مالی لازم را برای رفع نیازهایتان به شما می دهند. به یاد داشته باشید که شرکت های با رشد بالا می توانند برای مؤسسات مالی خطرآفرین باشند. شما همچنین می توانید به دنبال جایگزینی برای تامین مالی با بدهی معمولی باشید. به عنوان مثال، می‌توانید برنامه‌های پرداخت بهتری را با تامین‌کنندگان مذاکره کنید، یا به اجاره در مقابل خرید دارایی نگاه کنید.

9. تامین مالی مجدد مورد نیاز خود را دریافت کنید

پس از تجزیه و تحلیل شرکت خود، بهتر می توانید روش های پرداخت خود را بررسی کنید. تامین مالی مجدد می تواند با تنظیم مجدد بدهی ها و تقسیم پرداخت ها در یک دوره طولانی تر به کاهش پرداخت های ماهانه شما کمک کند.

مشابه یک برنامه تامین مالی در هر دو مورد، وام دهنده شرایط بازپرداخت بدهی خاصی را تعیین می کند که شما باید بتوانید آنها را انجام دهید. اگر نتوانید توانایی بازپرداخت خود را نشان دهید، وام دهنده نمی تواند به تنهایی ریسک را متقبل شود.

BDC وام های تجاری را برای بازپرداخت بدهی برای مشاغلی که در حال توسعه سریع، خرید تجهیزات یا افزایش انعطاف پذیری مالی هستند، ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید چندین بدهی را با یک بدهی جایگزین کنید که مدیریت آن آسان تر است. BDC همچنین بازپرداخت مجدد با مدت انعطاف پذیری را ارائه می دهد که می تواند در اقساط مساوی ماهانه، تدریجی یا فصلی بازپرداخت شود. شرایط، نرخ جریان نقدی شرکت شما را در نظر می گیرند. دوره بازپرداخت با توجه به ماهیت دارایی های ارائه شده به عنوان تضمین تعیین می شود.

اگر به چند سوال از پنج سوال زیر پاسخ مثبت دهید، BDC ممکن است بتواند به شما وامی برای تامین مالی مجدد بدهی شما بدهد:

  • آیا تیم مدیریت شما شایسته و با تجربه است؟
  • آیا می توانید به وضوح توانایی خود را در بازپرداخت وام نشان دهید؟
  • آیا کسب و کار شما سرمایه خوبی دارد؟
  • با در نظر گرفتن پروژه تجاری خود، آیا سرمایه در گردش شما برای پوشش نیازهای کوتاه مدت کافی است؟
  • اگر کسب و کار شما در مرحله راه اندازی یا توسعه است؟ آیا یک طرح تجاری کامل (شامل پیش بینی مالی و شرح تیم مدیریتی، محصولات و بازار شما) تهیه شده است؟
  • ۰۰/۱۲/۰۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی