تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تجزیه و تحلیل شغل را می توان به عنوان فرآیند جمع آوری اطلاعات مربوط به شغل خاص درک کرد. ... شرح شغل سندی است که بیان می کند یک موقعیت شامل وظایف، مسئولیت ها، وظایف، اختیارات و اختیارات مربوط به یک موقعیت می شود.

مطلب بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل شغل را در اینجا دنبال کنید.

  • تفاوت اصلی بین تجزیه و تحلیل شغل و طراحی شغل چیست؟
  • تجزیه و تحلیل شغل شامل چه چیزهایی است؟
  • مشخصات شغلی شرح شغل و تجزیه و تحلیل شغل چیست؟
  • مثال تحلیل شغل چیست؟
  • اولین شرح شغل یا تجزیه و تحلیل شغل چیست؟
  • طرح کار با مثال چگونه است؟
  • هدف از تجزیه و تحلیل شغل چیست؟
  • چگونه یک شغل را تجزیه و تحلیل می کنید؟
  • مزایای تجزیه و تحلیل شغل چیست؟
  • مشخصات شغلی نمونه چیست؟
  • مراحل تجزیه و تحلیل شغل چیست؟
  • مشخصات شغلی چیست؟

تفاوت اصلی بین تجزیه و تحلیل شغل و طراحی شغل چیست؟

تجزیه و تحلیل شغل برای استخدام، برای ارزیابی نیازهای آموزشی و ارزیابی کارمند انجام می شود. از سوی دیگر، طراحی شغل شامل واگذاری وظایف به یک کارمند یا گروهی از کارکنان یک سازمان است. طراحی شغل تعیین کننده کار، وظایف و مسئولیت هایی است که کارمند (گروه) باید انجام دهد.

تجزیه و تحلیل شغل شامل چه چیزهایی است؟

تجزیه و تحلیل شغل فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد محتوا و نیازهای انسانی مشاغل و همچنین زمینه ای است که وظایف در آن انجام می شود. این فرآیند برای تعیین موقعیت شغلی استفاده می شود. ... تجزیه و تحلیل شغل سازماندهی مشاغل را در یک خانواده شغلی تعریف می کند.

مشخصات شغلی شرح شغل و تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

شرح شغل و مشخصات شغل. تجزیه و تحلیل شغل یک ابزار اولیه برای جمع آوری داده های مرتبط با شغل است. این فرآیند منجر به جمع آوری و ثبت دو مجموعه از داده ها، از جمله شرح شغل و مشخصات شغل می شود. ... این مجموعه داده ها به تعیین نیاز، ارزش و دامنه یک کار خاص کمک می کند.

مثال تحلیل شغل چیست؟

نمونه ای از یک فرم مبتنی بر تجزیه و تحلیل شغل، فرمی است که وظایف یا رفتارهای شغلی را فهرست می کند و سطح عملکرد مورد انتظار برای هر کدام را مشخص می کند. نقش تجزیه و تحلیل شغل در اینجا بسیار مهم است. ... برنامه های مختلف پرداخت به ازای عملکرد، به کارکنانی که در سطح مطلوب یا بالاتر از آن عملکرد دارند، پاداش می دهد.

اولین شرح شغل یا تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

ابتدا تجزیه و تحلیل شغل انجام می شود که بر اساس آن شرح شغل ایجاد می شود. تجزیه و تحلیل کار می تواند به صورت شفاهی یا کتبی انجام شود. برعکس، شرح شغل فقط به صورت مکتوب تهیه می شود. تجزیه و تحلیل شغل یک فرآیند است، در حالی که شرح شغل یک بیانیه است.

طرح کار با مثال چگونه است؟

مشاغلی را طوری طراحی کنید که وظایف مختلفی را انجام دهید که نیاز به تغییر در وضعیت بدن، عضلات مورد استفاده و فعالیت های ذهنی دارند. ... به عنوان مثال، اگر یک کارمند به طور معمول قطعات را مونتاژ می کند، می توان کار را گسترش داد تا شامل وظایف جدیدی مانند برنامه ریزی کار، بازرسی/کنترل کیفیت یا نگهداری شود.

هدف از تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

تجزیه و تحلیل شغل فرآیند مطالعه یک شغل برای تعیین فعالیت ها و مسئولیت های آن، اهمیت نسبی آن نسبت به سایر مشاغل، صلاحیت های مورد نیاز برای انجام کار و شرایطی است که تحت آن کار انجام می شود.

چگونه یک شغل را تجزیه و تحلیل می کنید؟

  • شغل(های) مورد تجزیه و تحلیل را شناسایی کنید.
  • روش هایی را که باید برای جمع آوری داده های استخدامی مورد استفاده قرار گیرند (روش ها) تعیین کنید.
  • پیاده سازی روش های تجزیه و تحلیل شغل.
  • داده های جمع آوری شده از طریق تجزیه و تحلیل وظایف را بررسی کنید.
  • داده های جمع آوری شده را خلاصه و مستند کنید.

مزایای تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

  • داده های دست اول محکمی را در مورد وظایف خاص مرتبط با کار به دست آورید.
  • شناسایی خطرات مرتبط با مسئولیت های موقعیت.
  • شناسایی مهارت ها و توانایی های مورد نیاز یک کارمند برای انجام خوب کار.

مشخصات شغلی نمونه چیست؟

یک مشخصات، ویژگی های خاصی را که یک فرد برای انجام کار به آن نیاز دارد، توصیف می کند. به طور معمول، این شامل مدارک تحصیلی، مهارت ها و ویژگی های شخصی که برای موفقیت نیاز دارید. ... یعنی مواردی مانند شرح وظایف کلی، وظایف خاص، محیط و مکان را در شرح وظایف خواهید دید.

مراحل تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

نحوه انجام تجزیه و تحلیل شغل

  • الزامات شغلی را مرور کنید. ...
  • شرح مشاغل مشابه را جستجو کنید. ...
  • نتایج مورد نیاز برای موقعیت را مشخص کنید. ...
  • کارایی کار را بررسی کنید. ...
  • مهارت ها و آموزش های مورد نیاز را تعیین کنید. ...
  • مقیاس های حقوق و دستمزد را تعریف کنید. ...
  • به توسعه تجارت ادامه دهید.

مشخصات شغلی چیست؟

شرح وظایف دقیق درگیر در یک شغل خاص، همچنین مهارت‌ها، تجربه و شخصیتی که یک فرد برای انجام آن کار نیاز دارد: اطلاعات موجود در مشخصات شغلی را می‌توان برای توسعه برنامه‌های آموزشی مؤثر مورد استفاده قرار داد.

  • ۰۰/۱۱/۱۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی