فرهنگ سازمانی به طور کلی به عنوان مجموعه ای از باورها، ارزش ها و نگرش های یک شرکت و چگونگی تأثیر آنها بر رفتار کارکنان توصیف می شود.
فرهنگ سازمانی بر تجربه کسانی که با سازمان در تعامل هستند، مانند تجربه خرید مشتری یا همکاری با یک تامین کننده، تاثیر می گذارد. این خود را در سیاست های شرکت، مانند کد لباس و ساعات کاری نشان می دهد. همچنین بر مواردی مانند طراحی فضای کاری و مزایا نظارت دارد. به طور کلی، این رهبران شرکت هستند که فرهنگ را ایجاد می کنند.
برای خواندن مطلب بیشتر در مورد انواع فرهنگ سازمانی https://gazellecg.com/organizational-culture-types/ کلیک کنید.
شرکت ها به ندرت فرهنگ خود را به صراحت تعریف می کنند. بلکه فرهنگ تمایل دارد از باورها، طرز تفکر، گفتار و کردار مردم پدید آید. فرهنگ رفتارهای قابل قبول یا غیرقابل قبول را شکل می دهد. فرهنگ می تواند به تعریف ارزش های اصلی و اصولی که رفتار سازمانی را هدایت می کند کمک کند.
درباره فرهنگ سازمانی بیشتر بدانید
فرهنگ می تواند ابزار مفید یا مانعی در جریان تغییرات سازمانی باشد. به عنوان مثال، شرکتی که فرهنگ همکاری و سازگاری را پذیرفته است، به راحتی تغییرات را می پذیرد، در حالی که شرکتی با فرهنگ کمتر انعطاف پذیر و بوروکراتیک تر ممکن است به تحول واکنش منفی نشان دهد. رهبران باید هنگام هدایت کسب و کار خود در زمان تغییر از این موضوع آگاه باشند.
تعاریف مرتبط
کارایی، اثربخشی و انعطاف پذیری
فرهنگ سازمانی
ارزش های
برای خواندن سایر تعاریف با واژه نامه ما مشورت کنید
برای به اشتراک گذاشتن
- ۰۰/۱۱/۰۵