مشاور تحول دیجیتال فرآیند استفاده از فناوری های دیجیتال برای ایجاد - یا اصلاح موجود - فرآیندهای تجاری، فرهنگ و تجربیات مشتری برای برآورده کردن نیازهای تجاری و بازار در حال تغییر است. این تصور مجدد از تجارت در عصر دیجیتال، تحول دیجیتال است.
از نقش های سنتی مشاوره تحول دیجیتال مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری فراتر می رود. در عوض، تحول دیجیتال با نحوه فکر کردن و تعامل شما با مشتریان آغاز می شود و به پایان می رسد. همانطور که از کاغذ به صفحات گسترده به سمت برنامه های کاربردی هوشمند برای مدیریت کسب و کار خود می رویم، این شانس را داریم که نحوه تجارت خود را دوباره تصور کنیم - چگونه با مشتریان خود درگیر می شویم - با فناوری دیجیتال در کنار خود.
برای کسبوکارهای کوچک که تازه شروع به کار کردهاند، نیازی به تنظیم فرآیندهای کسبوکارتان و تغییر آنها در آینده نیست. شما می توانید سازمان خود را در آینده اثبات کنید. ایجاد یک کسب و کار قرن بیست و یکمی بر روی دفترهای چسبناک و دست نویس پایدار نیست. فکر کردن، برنامهریزی و ساختن بهصورت دیجیتالی، شما را چابک، انعطافپذیر و آماده رشد میکند.
با آغاز مشاوره تحول دیجیتال بسیاری از شرکتها یک قدم به عقب برمیدارند تا بپرسند که آیا واقعاً کارهای درست را انجام میدهند یا خیر. برای پاسخ به ادامه مطلب بروید
تحول دیجیتال با مشتری آغاز می شود و به پایان می رسد.
این راه برای موفقیت مشتری با Trailhead است
هر تحول دیجیتالی با مشتری شروع و به پایان می رسد و من می توانم این را در ذهن هر مدیر اجرایی که با آنها صحبت می کنم ببینم.
MARC BENIOFF، رئیس و مدیر عامل، SALESFORCE
قبل از اینکه به چگونگی و چگونگی دگرگونی کسب و کار شما نگاه کنیم، ابتدا باید به یک سوال اساسی پاسخ دهیم: چگونه از ثبت سوابق کاغذی و مدادی به کسب و کارهای متحول کننده جهان که بر پایه فناوری های دیجیتال ساخته شده اند رسیدیم؟
تفاوت بین دیجیتالی شدن، دیجیتالی شدن و تبدیل دیجیتال چیست؟
دیجیتالی شدن حرکت از آنالوگ به دیجیتال است. چندی پیش، کسب و کارها سوابق خود را روی کاغذ نگه می داشتند. چه در دفترچه دست نوشته یا در اسناد تایپ شده باشد، داده های تجاری آنالوگ بودند. اگر میخواستید اطلاعاتی را جمعآوری یا به اشتراک بگذارید، با اسناد فیزیکی - کاغذها و کلاسورها، زیراکسها و فکسها سروکار داشتید.
سپس رایانهها به جریان اصلی تبدیل شدند و بیشتر کسبوکارها شروع به تبدیل تمام آن سوابق جوهر روی کاغذ به فایلهای کامپیوتری دیجیتال کردند. به این می گویند دیجیتالی شدن: فرآیند تبدیل اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال.
اهمیت تحول دیجیتال برای کسب و کارها
بیاموزید که همتایان شما در مورد تحول دیجیتال چه فکر می کنند و می دانند و پیوندهایی به منابع را در این گزارش نظرسنجی بیابید.
یافتن و به اشتراک گذاری اطلاعات پس از دیجیتالی شدن بسیار آسان تر شد، اما روش هایی که کسب و کارها از آن سوابق دیجیتالی جدید خود استفاده می کردند تا حد زیادی از روش های قدیمی آنالوگ تقلید می کردند. سیستمعاملهای رایانهای حتی در اطراف نمادهای پوشههای فایل طراحی شدهاند تا برای کاربران جدید احساس آشنایی و ترس کمتری داشته باشند. دادههای دیجیتال به طور تصاعدی برای کسبوکارها کارآمدتر از آنالوگ بودند، اما سیستمها و فرآیندهای کسبوکار همچنان عمدتاً حول محور ایدههای دوره آنالوگ درباره نحوه یافتن، اشتراکگذاری و استفاده از اطلاعات طراحی شده بودند.
دیجیتالی شدن استفاده از داده های دیجیتال برای ساده کردن نحوه کار شماست
فرآیند استفاده از اطلاعات دیجیتالی برای سادهتر کردن و کارآمد کردن روشهای کارآمد، دیجیتالیسازی نامیده میشود. به کلمه ای که در آن تعریف وجود دارد توجه کنید: دیجیتالی شدن به معنای تغییر نحوه انجام کسب و کار یا ایجاد انواع جدیدی از مشاغل نیست. این در مورد ادامه دادن است، اما اکنون که دادههای شما فوراً در دسترس هستند و در یک کابینت فایل در جایی در یک بایگانی غبارآلود به دام نمیافتند، سریعتر و بهتر است.
به خدمات مشتری فکر کنید، خواه در خرده فروشی، عملیات میدانی یا مرکز تماس. دیجیتالی شدن خدمات را برای همیشه با بازیابی آسان و سریع سوابق مشتریان از طریق رایانه تغییر داد. روش اولیه خدمات به مشتریان تغییر نکرد، اما فرآیند جستجوی میدانی، جستجوی دادههای مربوطه و ارائه وضوح زمانی بسیار کارآمدتر شد که جستجوی دفتر کل کاغذی با وارد کردن چند ضربه کلید روی صفحه کامپیوتر یا موبایل جایگزین شد. دستگاه
با تکامل فناوری دیجیتال، مردم شروع به تولید ایدههایی برای استفاده از فناوری کسب و کار به روشهای جدید کردند، نه فقط برای انجام سریعتر کارهای قدیمی. این زمانی بود که ایده تحول دیجیتال شروع به شکل گیری کرد. با فن آوری های جدید، چیزهای جدید - و روش های جدید انجام آنها - ناگهان ممکن شد.
تحول دیجیتال به هر تعامل با مشتری ارزش می افزاید
مشاور تحول دیجیتال در حال تغییر روش انجام کسب و کار است و در برخی موارد، کلاس های کاملاً جدیدی از مشاغل را ایجاد می کند. با تحول دیجیتال، شرکتها یک گام به عقب برمیدارند و هر کاری را که انجام میدهند، از سیستمهای داخلی گرفته تا تعاملات با مشتری، چه به صورت آنلاین و چه حضوری، بازبینی میکنند. آنها سؤالات بزرگی می پرسند: «آیا می توانیم فرآیندهای خود را به گونه ای تغییر دهیم که تصمیم گیری بهتر، کارایی تغییر بازی یا تجربه بهتر مشتری را ممکن سازد.
- ۰۰/۰۹/۰۶