تیهوشا

  • ۰
  • ۰

قبل از ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد ، مهم است که بدانید پایان نامه چیست و آیا لازم است یک مقاله را بنویسید. پایان نامه شما مجموع دانش یاد گرفته شده شما از برنامه کارشناسی ارشد است و به شما فرصتی می دهد تا توانایی های خود را در زمینه انتخابی خود ثابت کنید.

سفارش پایان نامه همچنین شامل مقدار قابل توجهی تحقیق است و بسته به موضوع ، ممکن است شما را مجبور به انجام مصاحبه ، نظرسنجی و جمع آوری منابع اولیه و ثانویه کند. بیشتر برنامه های تحصیلات تکمیلی انتظار دارند که شما زمان کافی را برای توسعه و نوشتن پایان نامه خود اختصاص دهید ، بنابراین قبل از ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد خود ، حتماً درباره نیازهای گروه بیشتر بدانید.

پایان نامه کارشناسی ارشد چیست؟

بر خلاف پروژه های پایان نامه برای دوره های کارشناسی ، که طول و دامنه آنها کوتاه تر است ، پایان نامه کارشناسی ارشد یک مقاله علمی گسترده است که به شما اجازه می دهد در یک موضوع جستجو کنید ، آن را گسترش دهید و نشان دهید که چگونه شما به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی در طول برنامه رشد کرده اید. مدارس تحصیلات تکمیلی غالباً برای دانشجویان در مقاطع تحقیق محور نیاز به یک پایان نامه دارند تا مهارتهای عملی خود را قبل از اوج گرفتن به کار گیرند.

به عنوان مثال ، یک گرایش روانشناسی ممکن است نحوه تأثیر رنگها بر خلق و خو را بررسی کند ، یا یک گرایش آموزش ممکن است در مورد یک استراتژی جدید آموزشی بنویسد. بسته به برنامه شما ، دانشکده ممکن است قسمت عمده ای از تحقیقات شما را متفاوت ارزیابی کند.

صرف نظر از موضوع یا زمینه تحصیل ، سفارش پایان نامه ارشد شما باید به شما اجازه دهد:

  • به اثبات ایده یا گفته خود روی کاغذ کمک کنید
  • بحث خود را سازماندهی و توسعه دهید
  • راهنمایی را برای دنبال کردن خواننده فراهم کنید

 پس از اتمام پایان نامه ، دانشجویان معمولاً باید برای هیئت متشکل از دو یا چند عضو هیئت علمی گروه از کار خود دفاع کنند.

تفاوت بین پایان نامه و برنامه کارشناسی ارشد غیر پایان نامه چیست؟

پایان نامه یک نیاز مشترک در بسیاری از زمینه های تحقیق متمرکز است ، اما همه برنامه های کارشناسی ارشد شما را مجبور به تکمیل یک دوره نمی کنند. علاوه بر این ، برخی از زمینه ها به شما امکان می دهند بین پایان نامه و مسیر غیر پایان نامه یکی را انتخاب کنید. در مورد یک برنامه غیر پایان نامه ، مجبور نیستید مقاله طولانی بنویسید ، اما برای تأمین نیاز به فارغ التحصیلی خود باید کلاس های بیشتری را بگذرانید.

چه یک برنامه پایان نامه یا غیر پایان نامه انتخاب کنید ، برای اثبات مهارت های تفکر انتقادی خود ، همچنان باید یک پروژه نهایی را به پایان برسانید. اگر طرفدار یک برنامه غیر پایان نامه هستید ، پروژه شما ممکن است یک پروژه سنگفرش یا یک تجربه میدانی باشد.

پایان نامه ارشد چقدر طول میکشد ؟

معمولاً برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اشتباه کلمات "پایان نامه" و "پایان نامه" را به جای یکدیگر استفاده می کنند ، اما آنها به طور کلی دو نوع مقاله علمی هستند. همانطور که در بالا گفته شد ، پایان نامه آخرین پروژه مورد نیاز برای تکمیل بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد است. این رساله یک مقاله تحقیقاتی است ، اما فقط شامل استفاده از تحقیقات دیگران و تهیه نکات تحلیلی خود می باشد. از طرف دیگر ، پایان نامه مقاله علمی پژوهشی عمیق تری است که بیشتر توسط دانشجویان دکتری تکمیل شده است. پایان نامه ها به داوطلبان نیاز دارند که تحقیقات خود را ایجاد کنند ، یک فرضیه را پیش بینی کرده و مطالعه را انجام دهند. در حالی که پایان نامه کارشناسی ارشد معمولاً در حدود 100 صفحه است ، پایان نامه دکتری حداقل دو برابر آن است.

مزایای نوشتن پایان نامه

به گفته پروفسور جان استکهاوس ، چندین مزیت وجود دارد که می توانید از انتخاب برنامه کارشناسی ارشد که نیاز به اتمام یک پروژه پایان نامه دارد ، بهره مند شوید. یک پایان نامه به شما فرصت ارزشمندی را می دهد تا در عمق یادگیری در حوزه شغلی خود به تحقیق جالبی بپردازید. کارفرمایان معمولاً دانشجویانی را که در کارنامه خود مقاله پایان نامه دارند ترجیح می دهند ، زیرا این مقاله مهارت های نوشتاری به دست آمده ، آگاهی معتبر از این زمینه و جاه طلبی برای یادگیری را به نمایش می گذارد. دفاع از پایان نامه شما همچنین مهارتهای ارتباط انتقادی و سخنرانی عمومی را که می تواند در هر شغلی به کار رود ، تنظیم می کند. در حقیقت ، بسیاری از فارغ التحصیلان سرانجام کار پایان نامه خود را در مجلات دانشگاهی منتشر می کنند تا از اعتبار بالاتری برای پست های رهبری نیز برخوردار شوند.

نکاتی برای پایان نامه کارشناسی ارشد شما

سفارش انجام رساله دکتری شما یک پروسه طولانی خواهد بود ، بنابراین اولین قدم این است که مطمئن شوید که یک مشاور هیئت علمی نزدیک برای راهنمایی شما در این راه دارید. قبل از شروع ، با سایر متون علمی مشورت کنید تا ببینید دقیقاً چگونه باید یک مقاله کارشناسی ارشد با مقدمه ، مرور ادبی ، متن اصلی ، نتیجه گیری و کتابشناسی ساختار یابد. به گزارش تا دا ، یافتن یک موضوع پایان نامه ممکن است ساده ترین یا سخت ترین قسمت برای شما باشد ، اما یکی از موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به شما فرصت می دهد کاوش کنید! ایجاد یک طرح کلی دقیق ، جریان راحت تری از ایده ها را برای یک رساله خوب نوشته شده برمی انگیزد. به شما توصیه می شود که از تاریخ دفاع از پایان نامه خود آگاه باشید تا زمان کافی برای تصحیح مقاله و احتمالاً ارسال کار خود به یک ویرایشگر اختصاص دهید.

منبع مرتبط: آمادگی آزمون شفاهی

به طور کلی ، طبق گفته پروژه دونی نوشتن یک پایان نامه کارشناسی ارشد برای پشتیبانی از مدارک تحصیلی و حرفه ای یک دانشجوی کارشناسی ارشد با ارائه یافته های تحقیق طراحی شده است. گرچه توجه به این نکته مهم است که برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد آهنگ های غیر پایان نامه ارائه می دهند ، این پایان نامه اصلی است.

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی